How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
おうちごはん・・・パンプキン
2010年 10月 01日 |
お義父さんとお義母さんから大きな大きなかぼちゃをいただいたので、かぼちゃ料理が続いています。ありがたいなぁ。。。
My father-in-law and mother-in-law gave us big pumpkins that they grew. So I cooked it. I'm grateful to them!

a0141366_2303776.jpg

こちらは昨日の「すいとん」。
お鍋にぴったりの季節になってきましたね♪お肉やかぼちゃだけでなく、ごぼうや大根やえのきなどの野菜もたっぷり入れたせいか優しい味になり、体も芯から温まりました。すいとんももちもちしてて美味しい~と子ども達も褒めてくれましたよ。^^
This is "Suiton" that one of seasonal meals cooked in a pot at the table. Because I cooked not only meats and pumpkins but also burdock and Japanese radish and mushrooms and so on, the soup became so delicious. And we warmed up. My kids loved Suiton very much. ^^

a0141366_2381184.jpg

今日は「焼き肉&焼きナス、たらこポテトサラダ、パンプキンポタージュ」。
夕方ぐずぐずのS君を抱えながら、その上時間にも追われながら必死で作りました。
よく頑張った、私!笑
We ate grilled beef and eggplants, salad of potato and cod roe, pumpkin potage today. When I cooked, I felt soooo hard. Because S was in a bad humor and I was pushed for time. I did my best! Well done!!! ^^
[PR]
by fuyusakura1 | 2010-10-01 23:55 | meal&dessert | Comments(2) |
Commented by CHIEゾウ at 2010-10-03 17:17 x
うん!よくガンバッタ!えらい!!
子育てしながらこのディナーは素晴らしいネ♪
Commented by fuyusakura1 at 2010-10-04 21:36
♪CHIEゾウさん♪
ありがとうー!夕食作りがかなり大変になってきましたよ。^^;
きっとCHIEゾウさんも・・・よね?お互い頑張ろうね♪♪♪
<< 今日から友達♪ PageTop お気に入りのおもちゃ >>
Lace Line Skin by Sun&Moon