人気ブログランキング | 話題のタグを見る

How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
Top
読書の秋
2010年 11月 16日 |
食欲の秋の記事が連続しているような気がしますが、子供たちは読書の秋も楽しんでいます。帰国して早一年。英語力キープのために子供たちは日本の本に加え、毎日英字の本も読んできました。その結果、読む力に関してはキープできているようです。というか、ものすごいスピードで英語の本を読み進める息子たちがうらやましい~☆
My kids enjoy reading. You know, one year have passed since we came back to Japan. My kids have read not only Japanese books but also English books for one year. As a result, they read English books fast. I envy them. ^^;

読書の秋_a0141366_1134669.jpg

最近になって、毎日新聞社の週間英語新聞も取り寄せ始めました。日本のニュースを英語で読めるということで、子供たちは興味をもって読んでいるようです。その姿を見るたびに私も読まなきゃ~と思うんですが・・・。^^;
Recentry, they started reading the Japanese news in the English paper. I know it's good for me, but........^^;

読書の秋_a0141366_11453878.jpg

S君も相変わらずママやお兄ちゃんに読み聞かせしてもらってま~す♪
By the way, S enjoys reading too.

読書の秋_a0141366_1152375.jpg

そんな絵本好きなS君と一緒に、絵本の原画展を観に行ってきました。絵本では見慣れたエリックカールの『はらぺこあおむし』や田島征三さんの『ふきまんぶく』など、迫力ある筆のタッチや貼り絵になっている原画に釘付けでした。出口近くにS君がいつも見ている松谷みよ子さんの『いない いない ばあ』の原画を見つけたときは「S君、見て見て♪ほら~♪」と喜びを分かち合おうとしたんですが、寝てました~。ママにだっこされ、眠くなっちゃったんだね。。。
I went to the museum with S. The feature of the exhibit is the original picture. Though I'm used to seeing picture books, the orginal pictures were fresh and interesting for me. I found some original pictures of S's favorite book, but regrttably S was sleeping. (T▽T)
by fuyusakura1 | 2010-11-16 11:31 | kids |
<< 5ヶ月突入♪ PageTop 紅葉狩り >>
Lace Line Skin by Sun&Moon