How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
冬休みの生活
2010年 12月 30日 |
冬休みが始まって早3日目。お兄ちゃんたちは冬休みの宿題や掃除や年賀状に追われています。早くしないと年が明けちゃうよ~~~!(と息子たちに言いつつ、自分に言い聞かせていたりもする。><)
Three days have passed since Winter holidays started. T and O are pused for the winter homework and the house cleaning and new Year's cards. "If you don't do that early, the new year will start soon!" It's a mssage that is not only for my kids but also for me.

ちなみに・・・兄弟そろって『家のお手伝いをしましょう』という、ママにとって嬉しい宿題を発見したので、相談した結果、Tは朝食、Oは昼食を作ってくれることになりました。
パチパチパチパチ☆☆☆
By the way, they got a homework that they have to help me! Wow! So we had a negotiation. As a result, we decided that O makes a breakfast and T makes a lunch everyday. I'm sooooo happy!!! ^^

a0141366_1414987.jpg

a0141366_143239.jpg

a0141366_1420459.jpg

Oは昨日今日とホットケーキミックスを使ってランチを作ってくれました。適当に卵や牛乳の量を加えてしまうママと違って、正確な分量で作ってくれるので、ふんわり美味しいホットケーキランチとなりました♪しかもタコ焼き風の方は「リンゴ入りは大当たりなんだよ!」ということで、大盛り上がりでした(笑)。Tは昨日のお鍋の残りのスープにお出汁や豆腐やお餅を加えて、お雑煮を朝食に作ってくれましたよ~。ありがたや~、ありがたや~。^^
O made pancakes for us as he checked the recipe. It was more delicious than my pancake, because when I make a pancake, I don't check the recipe..l.^^;
T made "Ozouni" that is rice cake boiled with vegtables. Thank you soooo much!



今年一年、いろいろありましてなかなか思うようにブログがアップできませんでしたが、それでも毎日たくさんの方に見に来ていただき、それが大きな励みになっておりました。本当にありがとうございました。来年度もマイペースに書き綴っていけたらと思っていますので、どうぞよろしくお願いいたします。それでは良いお年を~~~。^^
Thank you for coming and seeing my blog. I'll write this blog next year, too. If you enjoy it, I'm so happy! And have a wonderful happy new year!!!!!
[PR]
by fuyusakura1 | 2010-12-30 13:58 | お兄ちゃん | Comments(0) |
<< 遅ればせながら・・・Happy... PageTop おすわり >>
Lace Line Skin by Sun&Moon