How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
最近のおうちごはん
2011年 01月 17日 |
しばらくアップできず、すみませんでした!無線の調子が悪かったのですが、昨日新しい機械にチェンジしてもらったため、またまたストーブの近くで書ける~♪♪♪(私は超寒がりです。^^;)とウキウキしながらさかのぼってアップしました。よかったらどうぞ。^^
I'm sorry that I didn't write it for some time. Actually the wireless local area network had broken. I couldn't write because I am extremely sensitive to the cold. But now is OK. I'll make a fresh start.

今日は最近のおうちごはん~♪
It's recent our meals.
a0141366_83229.jpg

☆スモークサーモンライス
Smoked salmon on the rice
☆アサリと野菜のスープ
Clam and vegetables soup
☆きんぴらゴボウ
Kinpira gobo

美味しいスモークサーモンをたっぷりいただいたので、こんな贅沢ごはんとなりました。うれしすぎるーーー!酸味のあるケッパーと一緒にいただくと、お寿司みたいなお味になりました。^^
I was soooo happy, because I got plenty delicious smoked salmon. The caper and the smoked salmon and rice go well together.^^

a0141366_8115580.jpg

a0141366_8121846.jpg

☆チキンの野菜ロール
Rolled chicken breast and vegetabls
☆牡蠣と白菜のクリームスープ
Oyster and napa cabbage soup
☆冷や奴
Tofu
☆ごはん
Rice

山芋とパプリカとピーマン、とろけるチーズを鶏胸肉でくるり。ラップでくるんでレンジでチン。Oが喜んで手伝ってくれました。ちなみに、ソースはOが味見をしいしい、作ってくれましたんですよ~。^^
I and O rolled the yam and the paprika and the green pepper into the chicken breast, and heated it in the microwave oven. It's so easy and delicious. By the way, O made this sause as he tasted.

a0141366_8223368.jpg

☆目玉焼き乗せそぼろごはん
Soboro rice with sunny-side up egg

土曜日、「今日のランチは俺が作ってあげるよ!」と嬉々とキッチンに立ち、作ってくれました。冬休み中もちょこちょこ作ってくれていたので、手際もなかなか良く、頼もしいの一言です。Oちゃん、ありがとうね。とっても美味しかったよ~♪
O was pleased to make lunch last Saturday for us. He did a very efficient cook! O, thank you and it was so nice taste!!! ^^
[PR]
by fuyusakura1 | 2011-01-17 08:04 | meal&dessert | Comments(0) |
<< フルーツ☆スープ PageTop お餅 Mochi >>
Lace Line Skin by Sun&Moon