How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
ピアノがやってきた!
2011年 03月 10日 |
a0141366_1037359.jpg

昨日、我が家にピアノがやってきました。帰国して以来、ずっと古い電子ピアノで1人で練習していたOですが、先月より再び先生について習い始めたので、ピアノをレンタルさせていただくことにしました。「(鍵盤が)やっぱり重い!」と言いながら弾き始めましたが、30分ほどしたら「だいぶ慣れてきた!」と嬉しそうだったOです。
O had played the digital piano by himself since we came back to Japan. Well, a rental piano came to our house, because he met his new piano teacher last month.
At first, though he told me it's too heavy, he was acclimated to his new piano after 30 minutes. ^^

姿勢も弾き方もすべてを直している最中のO。アメリカにいるときよりもより正確に弾くことを要求されているような気がするので、ちょっと(いや、かなり・・・汗)大変そうですが、新しい曲との出会いを楽しんでほしいなぁ♪
He needs to practice hard now, because of his bad habits. I feel that he is required to play the piano more exactly than before. Though it looks a bit hard for him, I hope that he enjoys new peaces as well as he enjoyed the piano in USA.

a0141366_10474590.jpg

みんな新しい存在に興味津々・・・?笑
Do they like this new piano, too? ^^

さて、古くても思い出いっぱいの電子ピアノは、ピアノを貸してくださった業者の方が次の行き先を探してくださるそうです。よかったね~とほっとしたOとママでした。
By the way, I and O felt happy ,because the shopkeeper of the piano shop will looks for a new receiver of our old digital piano.
[PR]
by fuyusakura1 | 2011-03-10 11:11 | kids | Comments(0) |
<< 心からお見舞い申し上げます PageTop 3人でお風呂 >>
Lace Line Skin by Sun&Moon