How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
小布施へ行ってきました☆
2011年 10月 07日 |
パパの仕事につきあって(←口実です♪)、小布施へ行ってきました。小布施は小さい街ですが、情緒あるシックな町並みがステキなんです。Sくんと一緒に栗の小径をお散歩しました。石畳や煉瓦に見える部分は栗の間伐材から作られたそうですよ。足当たりが優しく、歩きやすく感じました。^^
I went to Obuse. Actually my husbund works near Obuse once a week. Do you know there? Obuse is one of my favorite town, because the streets with a lot of atmosphere. I and S took a walk. By the way, the name of street is " the path of chestnut", because that were made by thinned chestnut woods.


a0141366_1123422.png



私の中では、小布施と言えば秋!秋と言えば小布施!と言っても過言ではありません。
秋の味覚の宝庫なんです~♪♪♪(大興奮)
I think that Obuse is associated with Autumn and Autumn is assocated with Obuse, because Obuse is a rich repository of Autumn taste.



a0141366_10563138.png

栗がたわわに実った栗の木があったり、リンゴ狩りや葡萄狩りを楽しめる農園がいくつもあったり、お店には旬の果物や栗がいーっぱい!そこら中で味見をさせてもらい、大満足だったSくんです。笑
we can the apple and grape picking easily, and there are many seasonal fruits and chestnuts in the small shops. S was so happy, because he could tasting some fruits.



a0141366_11281354.jpg

お土産に旬のリンゴ、『秋映』と『紅玉』を買いました。
そのままいただいてよし、ジャムなどにしてもよし・・・どうしようかな~♪^^
I bought seosonal apples that name are Akibae and Kogyoku. Should we bite it or make the apple jam? I can not make my mind up about! ^^



a0141366_14463882.jpg

「ぼくはどっちも好きでちゅよ~☆」
"I like both!"
[PR]
by fuyusakura1 | 2011-10-07 11:23 | going out | Comments(0) |
<< 今週のお弁当 PageTop 好評だったおうちごはん >>
Lace Line Skin by Sun&Moon