人気ブログランキング | 話題のタグを見る

How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
Top
鯛飯最高!
2012年 01月 10日 |
お久しぶりです。実家から帰ったものの、山のような家事(特に洗濯。涙)と正月疲れにより、パソコンの前にゆったり座ることもできませんでした。でもようやく復活~!
遅くなってすみません。^^;
リハビリがてら本日のおうちごはん、いきまーす♪
Nice to see you again! After coming back from my parent's house, I had to cleaning up anywhere. So I was too tired to write it. Sorry! Anyway I'll tell you about my today's dinner.

今日は夕方に行ったスーパーにて目の前で魚介コーナーが次々半額になるタイミングに遭遇しました。嬉しくていろいろ買ってしまいましたので、それを使ってのおうちごはんとなりました。
まずは金目鯛の切り身を使っての鯛飯!美味しい匂いにつられて早速Sくん登場です。^^
When I went to a supermarket in the evening, I found many seafood which was knocked off 50% from the price. How lucky I am! So at first, I made Taimeshi that is rice with minced sea bream.
鯛飯最高!_a0141366_21251554.png




それから、お義父さんの白菜を丸々一個使っての豚肉との重ね蒸し。肉汁を白菜が吸ってくれて美味です~。ポン酢をかけるといくらでも食べられます。
And I made Kasanemushi that is steamed Chinese cabbage and pork. The Chinese cabbage takes up meat juice. And this is usually served with ponzu that is Japanese sauce made primarily of soy sauce and citrus juice.
鯛飯最高!_a0141366_21352957.png




で、こちらが今日のおうちごはんとなりました。
It's today's dinner!
鯛飯最高!_a0141366_21375869.jpg

鯛飯、白菜と豚肉の重ね蒸し、ゆりねとジャガイモと油揚げの酒粕入り味噌汁、タコキムチ、ホタルイカとブロッコリーのサラダ。
Taimeshi, Kasanemushi, Miso and sakekasu soup, Kimuchi with octopus, Firefly squid and broccoli salad.

家族みんなから「どれもこれもうまい♪うまい♪」と大好評でした。Sくんも鯛飯が大好物だったらしく、ぺろりと食べちゃいましたよ。よかった~。ごちそうさまでした。
書いていなかった時もクリックしてくださった方、ありがとうございました。本日もよろしくお願いします。^^
↓  ↓  ↓  ↓  ↓
人気ブログランキングへ
I'm so happy because my family loved this dinner very much! If you like today's report, please click this dragom! Thank you!
By the way, this is the Year of the Dragon in Chinese astrology. In passing, O was born in the year of the Dragon! ^^
by fuyusakura1 | 2012-01-10 21:45 | meal&dessert |
<< おうちごはん・・・ゆりねの炊き... PageTop 実家に帰ってきました☆ >>
Lace Line Skin by Sun&Moon