How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
「鬼は外-!!!」 2012
2012年 02月 04日 |
今日は暖かかったですね♪さすが節分の翌日。このまま春の陽気がやってくるといいですよね~。^^
It was warm today! I hope that spring is just around the corner.

さて、みなさんは節分をどのように過ごされましたか?私は恵方巻を去年同様作る気満々だったのですが、結局できずじまい。近所のスーパーのお世話になってしまいました。それでも子供達は大喜び♪
ごめんよ~来年は作るからね~。
By the way, it was Setsubun yesterday. "Setsubun" literally means "division of seasons" and this day was the end of winter. On the evening of this day, people eat "Ehoumaki" and throw roasted soybeans inside and outside their houses with a cry of "Oniwa-soto, Fukuwa-uchi!" meaning "Devils out! Good luck in!". As the beans are thrown, it is believed good luck is invited in and bad luck is driven out. It is also customary to eat as many roasted beans as one's age. It is a kind of charm against ill luck.
I made Ehoumaki by myself last year, but I could not make it this year. So I bought at near supermarket.


北北西に向かって、ひたすら頬張る!!!
We stood up and ate mutely toward north‐northwest this year.
a0141366_211513100.jpg



Sくんも負けずにもぐもぐ。。。。。
S ate mutely, too.
a0141366_21152777.jpg



もちろん私も立って無言で食べましたが・・・せっかくの美味しい恵方巻、ゆったり座っていただきたいわぁ~というのが本音だったりします。(〃ノωノ)
Of course, I ate similarly. But,,,,,I wanted to eat it in a sitting position.
a0141366_21153874.jpg



食後は豆まき!我が家に巣くう『怒りんぼ鬼』『寝ぼすけ鬼』『散らかし鬼』『空腹時限定短気鬼』『遅寝遅起き鬼』のみなさん・・・(問題です。誰が誰に取り憑いているんでしょうか!複数回答も可。笑)

鬼は外ー!!福は内-!!
:*.:゛ヽ(´∀`o)ノ"*:.

Sくんも初参戦しました。毎日おもちゃ投げてますからそりゃあもう上手でしたよ~。(T▽T)
After dinner, we throw many roasted beans with hope that bad habits or mind go away from us. Well, S enjoyed throwing beans, too.


a0141366_2132026.jpg

そうそう、今年何気なく買ったお豆の袋にはなぜか金平糖が入っていました。Σ(Д゚;/)/…エエ!?
投げる前に仕分け作業に追われたOちゃんだったのでした。。。^^

最後まで読んでくださってありがとう。赤鬼&青鬼にぽちっとクリックしてもらえると嬉しいです。
Thank you for coming. Please click it!
↓  ↓  ↓  ↓

人気ブログランキングへ
[PR]
by fuyusakura1 | 2012-02-04 21:40 | meal&dessert | Comments(0) |
<< 閉店間際は半額天国♪ PageTop いつも笑顔で・・・・・ >>
Lace Line Skin by Sun&Moon