How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
嬉しい電話♪
2009年 11月 26日 |
今日、ヒューストンにいたときのお友達で、我が家より一足先に帰国していたスーさんから突然嬉しいお電話をいただきました♪な、な、懐かしかったー。お互い近況報告をし合い、「楽しかったよね。」「また行きたいね~。」と思い出話にどっぷり浸ってしまいました。心は一気にヒューストンにまっしぐら♪スーさん、ありがとうね。また会える日を楽しみにしていますね。^^

Today, I got a phone that was from my friend who lived in Houston and came back to Japan last December. We let know how we've been getting along each other and cherished the memory of great Houston life . So my mind flew from here to Houston!

a0141366_9514968.jpg

夕方、久しぶりにお庭のお手入れをしました。本当は毎日ほうきで道路や庭の落ち葉をはかねばならないのですが、寒かったり体調が悪かったりで、お家にこもっていました。きっとスーさんからの電話が私を元気にしてくれたのでしょう♪^^
道路を掃き掃き・・・お庭を掃き掃き・・・、そして全体重を掛けてぎゅーっと巨大ビニールに押し込み・・・で、あっという間に大量の落ち葉をGETしました。でもまだお庭にゴミ袋二袋分くらいの落ち葉の山ができてます。さぼったつけは大きかった。。。涙
でも、やっぱり体を動かすと気持ちいいですね。温まった体の中に冷たい空気を思いっきり吸い込む気持ちよさ、すがすがしさを久しぶりに味わいました。^^

I went to outside and sweeped up the front road and my garden in the evening. I should have sweeped up dead leaves everyday but I couldn't, because of the cold and bad shape. Maybe the phone made me lively !^^
I sweeped and sweeped and sweeped..........and cramed many dead leaves into a big garbage bag. But there are two mountains of dead leaves left. I have to pay for my laziness.......(TOT)
But I thought the exercise makes me agreeable. I tasted the warmth and deep breathing.^^

a0141366_9533885.jpg

玄関横のブルーベリーの木は真っ赤に美しく紅葉しています。

I have a tree of blueberry that is the side of front door. It's aflame with red now. So beautiful!!!

さてお話変わって、朝食は何を召し上がってますか?我が家では帰国直後の朝ご飯は日本人らしく、というより家族全員が卵かけご飯の美味しさにすっかり感動してしまい、毎日毎日卵かけご飯にお味噌汁だったのですが、最近はパン中心です。

By the way, what do you like for breakfast? We had raw egg and rice and miso soup for a while right after we came back to Japan. Because the raw egg and rice was delicious for us!!! Though we couldn't have raw egg in USA, now we can have it. But we enjoy bread recentry.
a0141366_21225323.jpg

☆ピザ風トースト
食パンの上にケチャップ、薄切りトマト、細切りピーマン、とろけるチーズ、マヨネーズを乗せ、トースターで焼きました。これにバナナとリンゴのミックスジュースと杏ジャム入りのヨーグルトを添えてできあがり~。これには子ども達が大喜び♪「うまい!」「ピーマンの味が効いてるじゃん!」とばくばく食べてくれました。気をよくしたので、明日はツナマヨ系の味付けにしてみようかな。。。

I put ketchup and tomatoes and green peppers and cheese and mayonnaise on a slice of bread, and I baked it brown. And I added a glass of mixed juice and yoghurt with apricot jam. My kids loved it very much and told me "It's delicious!" " The taste of green pepper is so effective!". It made me happy. So I'll make them a bread with another taste soon!

a0141366_22374427.jpg

そうそう、夕飯の時、久しぶりにキャンドルを灯してみました。懐かしいキャンドルの光・・・♪思わず子ども達とにっこりしました。^^

Well, when we had a dinner, I lit up candles. We smiled because a good old memory of Houston life rushed into our mind.
[PR]
by fuyusakura1 | 2009-11-26 21:21 | diary |
<< クリスマスの準備開始! PageTop おうちごはん・・・オイスター大好き! >>
Lace Line Skin by Sun&Moon