How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
遅ればせながら・・・・・
2010年 01月 15日 |
あけましておめでとうございます!
2010年もどうぞよろしくお願いいたします!


もうすでに新年になって半月にもなるのですね。新年早々、こんなに挨拶が遅れてしまいました。先が思いやられます~。滝汗
と猛烈に反省しつつ、楽しくそして美味しかった、久しぶりの我が家の日本のお正月体験を今さらですが紹介していこうと思います。まず今日はごちそう編とまいりましょう♪

HAPPY NEW YEAR!!!
I owe you an apology for a late greeting. "I'm sorry---!!!"
By the way, I want to introduce Japanese feast for new year.

こちらはパパの故郷の大晦日の食卓です。↓↓↓
a0141366_20361474.jpg

パパの故郷では大晦日からお節料理を中心に、ご馳走三昧なんですよ~。この土地ならではという一品は、『鮭の酒粕煮』。美味しいし、体がぽかぽかに温まるのです。3年ぶりでしたもの、美味しくぺろりっと完食いたしました。^^
そしてご馳走を食べ終わり、除夜の鐘が鳴り始めるころ地元の神社に向かいました。(このことを初詣ではなく、『二年参り』といいます。2つの年にまたがるからなんでしょうね。結婚して初めて耳にした言葉でした。)

You know, New Year's day is so important day for Japanese. So my relative gathered and celebrated after an interval of three years!. The table was spread with dishes that is called "Osechi-ryori". Wow!!! This picture is my husband's parents' home on New Year's Eve. Especially I loved the salmon with sake lees!!! It was so tasty.
After the feast, many people visit a shrine and pray that we can have a nice new year.

a0141366_2043217.jpg

こちらはママの故郷のお正月の食卓。お正月にしかお目見えしないフグがおりました!個人的にはコノワタも懐かしさでいっぱいになりましたよ~♪どちらも3年ぶりでしたから、ほっぺを落としながら美味しくいただきました。

These are my parents' home's dishes. My hometown is near the sea. So we enjoyed many seafood dishes. I loved "Fugu" that is blowfish and "Konowata" that is the bowel of sea cucumber.^^

a0141366_20474449.jpg

そして翌日の朝食はこれこれ、お雑煮♪これをいただくと新年なんだなぁとしみじみ・・・。^^
年末から新年にかけて、lおじいちゃんやおばあちゃんや親族と一緒に過ごせ、本当に幸せでした。外は寒かったけれど、心はあたたかく、笑顔溢れるお正月となったのでした。

And we enjoyed "Ozoni" that is rice cakes boiled with vegetables. It's a traditional food for breakfast of new year. "Ozoni" made me so happy and heart-warming.


(おまけ)
a0141366_2151241.jpg

a0141366_2155961.jpg

1月7日の朝は3学期始めの日。ちょっと早起きして、春の七草粥を作りました。素朴なお粥の味をしみじみ味わいましたよ。2010年も元気に過ごせそうです。^^
a0141366_2191551.jpg

By the way,the third term started on January 7th.
Well, do you know the January 7th is special day in Japan? If you make " Nanakusa-gayu" and eat in the morning, you are in good health all year around. "Nanakusa- gayu" is rice porridge with seven grasses those name are " Seri, Nazuna, Gogyo, Hakobe, Hotokenoza, Suzuna, Suzushiro". So I got up early and made it. After eating, we cheered up, of course!!!^^

2010年がみなさまにとって、素晴らしい年となりますように・・・・・。
May the new year bring you happiness!
[PR]
by fuyusakura1 | 2010-01-15 20:21 | meal&dessert | Comments(0) |
<< 書き初め PageTop 百人一首 >>
Lace Line Skin by Sun&Moon