How are you?

fuyusakura.exblog.jp
かわいい3人+1匹の息子たちとの生活を満喫中です。
by ふゆさくら
プロフィールを見る
Top
独楽博物館
2010年 01月 17日 |
我が家の子ども達が大好きな遊びの一つは「独楽」。「帰国したら絶対にまた行きたい!」と子ども達がとても楽しみにしていた独楽博物館(ホームページはこちら→)に、この冬休みに行ってきました。こちらに初めて訪れたときも確かお正月で、Tが年長さんのときだったかな・・・♪その時以来、子ども達は独楽博物館の館長さん、通称「独楽のおっちゃん」や「おばちゃん」が大好き!アメリカに行っている間もずっと見守ってくださり、時にあたたかい言葉で励ましていただきました。ありがとうございました!

T and O love "Koma"that is called "Spinning top" in USA. So my kids looked forward to going to "Japanese Spinning tops Museum" and seeing the Manager. When the day we first went to there ,my kids were kindergardener and they have loved the Museum and the Manager ever since.

お正月明けに独楽博物館に遊びに行くと決まってからというもの、TもOもおおはりきり。2人でベーゴマ勝負をし、帰省の準備グッズの中にもしっかりベーゴマや鉄輪ゴマを詰め込んでいましたよ~。^^

After I desided to go to the Museum, my kids were so excited about playing with tops and packing tops.^^

a0141366_102545.jpg
a0141366_111362.jpg

こちらが3年ぶりの独楽博物館です。お友達と一緒にルンルンでやってきました。ここにきたら、もう2人には独楽しか目に入らないといった様子で、4時間もの間、ずーーーーーっとベーゴマ勝負をしたり、ベーゴマを強くしようと削ったり、鉄輪ゴマの指のせに挑戦したりと独楽三昧。特にTの目はキラキラでした。(笑)独楽名人のおっちゃんやお兄ちゃんに囲まれ、TもOも幸せいっぱいの時間を過ごせました。

Here is "Japanese Spinning tops Museum". We went to there with many friends. T and O were absorbed in playing " Beigoma" with friends or sharpenning Beigomas for turnning stronger, and practicing the skill of Koma for four hours. Their eyes were just twinkling!!!

遊びに行く度に「おっちゃんのところに泊まっていきたい」と帰り際に駄々をこねていたT。今年はなんとか素直に帰路についたものの、「俺、独楽博物館の近所だったら、絶対毎日通ってると思う。。。」と真剣な表情でつぶやいていました。本当に心から独楽が大好きなんだなぁ。また遊びにこようね。^^

As often as T came to there, he was fretful. He said "I want to stay the night with the Manager!!!" Though he didn't say like that this time, he mumbled seriously that if he lived near here, he must have visitting everyday. I felt he loved Koma truly. Okey, let's go again!!!^^

a0141366_114641.jpg

ちなみに・・・Tたちと一緒に遊んでくれたお兄ちゃんたちは本当に独楽名人ですごいんです。このお正月もTVにて、たけしさんの前でその技を披露してました。TもOもTVの前でちょこんと正座して見てましたよ。彼らが小学生の時から知っていますが、見違えるほど大きく、優しく、そしてかっこよくなっていて、子ども達と一緒に溜息のママだったのでした。我が子にもああなってほしいわ~。^^

By the way, the boys who played with my kids are master at Koma. So they showed skills of Koma at TV show this New Year. My kids watched the TV with sitting straight. Though I know they were little boys, they have grown up wonderfully to be tender and attractive! I wish my kids grow up like them in near future.
[PR]
by fuyusakura1 | 2010-01-17 00:48 | going out | Comments(0) |
<< 三九郎 PageTop 書き初め >>
Lace Line Skin by Sun&Moon